Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En dan nu, de uitleg.

Ga naar beneden

En dan nu, de uitleg. Empty En dan nu, de uitleg.

Bericht  Emma za okt 18, 2008 9:30 pm

Oke, je hebt misschien al een heel klein beetje door dat dit misschien wel een kuddespel is.
Niet? Geeft niet, ik leg het je haarfijn uit. Vergeet niet het hele topic te lezen, kan handig zijn.

Oak Tree Horses is dus een kuddespel met paarden. Het speelt zich af in een deel van Auckland, Nieuw Zeeland. Hier komen over het algemeen geen mensen, soms een uitzondering. Het is een mooi gevarieerd gebied, met prachtige bossen, oogverblindende stranden en een heerlijk klimaat. Sommige gebieden kunnen afwijken van het echte Auckland, dit is enkel om het wat leuker te maken. Een paradijs, zou je misschien wel zeggen? Maar onder deze verpakking schuilt gevaar. En geen gewoon gevaar zoals wolven (alhoewel we die ook wel hebben), maar je moet letterlijk vechten om te overleven. Sommige paarden zeggen dat het gebied vervloekt is. Dit wordt meer uitgelegd in het volgende topic. Er schuilen veel onbekende gevaren, een beruchte is de Hell's Herd. Dit is een vechtkudde met sterke hengsten, die uit zijn op respect, macht en een mega kudde. Ze kunnen jonge hengsten ontvoeren uit goede kudde's en ze opleiden tot moordmachine. En ze kunnen merries ontvoeren.
Pas maar op, ze kunnen zich heel anders voordoen dan ze zijn.
Natuurlijk zijn er ook nog goede kuddes.

Hoe speel ik dit spel?
Het maakt me over het algemeen niet zoveel uit hoe je speelt, al heb ik wel een paar richtlijnen:
# De naam moet in het bericht vermeld zijn, bijvoorbeeld Gijsje: boven je bericht. Of je moet een plaatje in het bericht zetten met zijn naam erin.
# Ik heb liever dat je een verhaal van je bericht maakt. Dan bedoel ik geen *loopt naar het water en drinkt* Mm, lekker!, maar:
[i]Ik liep richting het meer, en bij elke stap begon ik meer dorst te krijgen. Eenmaal ik bij het water aangekomen was begon ik gulzig te drinken. ''Mm, lekker!''
Snap je wat ik bedoel? En ik verplicht het je niet ofzo, maar het speelt makkelijker.


Wat zijn de regels in de kudde?
Een leider is het machtigste paard in de kudde. Daarna komt de leidster, en dan een eventuele onderleider/leidster. Dit zijn de regels in de kudde:
# Het is geen slim idee de leider uit de dagen, de leider heeft het recht om je uit de kudde te zetten of zelfs doden.
# Maak geen verre reizen zonder toestemming van de leidster. <-- afgeschaft
# De leider's wil is wet.
# Een stel van 2 verschillende kuddes kan niet, merken de leiders dit, hoppa, allebei uit de kudde.
# Een leider heeft ten alle tijde de macht om een stel uit elkaar te halen.
De taak van een leider is om de kudde te beschermen tegen gevaar, en de orde in de kudde te bewaren. De taak van de leidster is de kudde leiden, naar voedsel, en in geval van gevaar de merries en veulens wegleiden naar een veilige plek terwijl de leider (en eventuele anderen) gaan vechten.

Hoeveel paarden mag ik spelen?
Er is nog geen limiet aan paarden, maar dat betekent niet dat je 25 paarden aan kan maken ofzo. Als je al je paarden maar actief houdt, is het geen probleem.

Ik weet niet hoe ik mijn paard moet noemen.
Bij velen is het een gekriegel een naam te verzinnen. Hier zijn wat tips en truukjes om een leuke naam te verzinnen:
- Baseer de naam op een typisch kenmerk, karakter, of op zijn 'verleden'.
- Luister naar muziek of struin Youtube af, muziek kan vaak een goede inspiratiebron zijn.
- Er bestaan veel mooie Latijnse namen, als je het internet afstruint kan je er vast wel één vinden.
- Natuurlijk kan je de leden op OTH om raad vragen.
- Als je het nu nog niet weet, bestaan er altijd kant en klare namen, hier enkele sites:
Paardennamen.nl
Behindthename.com

Ik wil meedoen, wat moet ik doen?
Ben je een actieve speler die niet na een paar dagen stopt, hou je van gezelligheid en role playing?
Geweldig, vul dit lijstje in en zet het bij join.
Het topic wordt de pagina van je paard, hier kun je dus ook alle paarden vinden.
Vergeet niet dat je de topictitel zo moet noemen: (kuddenaam) > (naam van het paard)

Over mij:
Naam:
Leeftijd:
Speelt ook (personages):

Over het paard:
Naam:
Roepnaam:
Leeftijd:
Geslacht:
Ras:
Karakter:
Geschiedenis:
Plaatje(s):

Ik heb me aangemeld, wat nu?
Je kunt gewoon beginnen met spelen, je kunt ervoor kiezen om alleen met een ander paard in een topic te spelen, dat betekend dus dat er niemand anders (behalve de leiders) dan jullie 2 in je topic mogen reageren. Of een bepaald groepje. Geef dit wel aan in de topictitel, zet er dan bijvoorbeeld 'Gijsje?' in. En maak er geen misbruik van door paarden buiten te sluiten! Er is ook per kudde een centraal topic, waar als het niet te druk is, iedereen mag reageren.
Emma
Emma
Admin

Aantal berichten : 380
Registratiedatum : 18-10-08
Leeftijd : 28
Woonplaats : Princeton Plainsboro Teaching Hospital ^^

https://oaktreehorses.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum